Kdo trpi za tvojo »lepoto« ?
V Ljubljani se je te dni odprla velika trgovina z oblačili. Preštevilni so stali v vrsti pred vhodom, še preden se je odprla. Mediji in lastniki so naval potrošnikov opisali kot »romanje«. Pričakujejo celo več avtobusov ljudi, ki se bodo grebli za kose oblačil za nekaj evrov.
Znamke oblačil, kot so H&M, Zara, GAP, Primark, Top Shop in številni drugi, imajo neustrezen odnos do tistih, ki šivajo njihove izdelke. Daleč od lepote, udobja in pravičnosti.
To, kar je za nas lepota in moda, je za številne v Aziji tlaka s preslabo plačanim in napornim delom. Izbire delavcev in delavk v Aziji so zelo omejene. Naše trenutno za večino mnogo manj. Lahko zavijemo v drugo trgovino.
Pogosto te »ugodne« obleke šivajo otroci. Ponavljam - otroci za šivalnim strojem. Delajo za 15 centov na uro, da je potem lahko majica po »ugodni ceni«. Vendar dobiček pobere kapitalist s pisarno v Londonu, Parizu ali v Stockholmu ali New Yorku, ki je videti tako zelo »napreden in moderen«. V resnici pa pokvarjen izkoriščevalec.
Sodobni sužnji za šivalnimi stroji modne industrije so otroci. Njihova oblačila kupujejo izčrpani, depresivni potrošniki v supermarketu, ki upajo, da si bodo s tem polepšali dan. Evforija ugodnega nakupa majice, obleke ali hlač traja zelo kratko. Tudi v Sloveniji je ustrahovanje na delovnih mestih, ki ga ne odpravi še tako lepa majica. So čakalne vrste v zdravstvu, zato nova obleka ne odpravi bolezni in so čustvene bolečine, ki jih ne pozdravijo še tako dragi čevlji.
Zahodne politike obseda misel, da nekje drugje vlada »diktatura«, v lastnih trgovinah pa dopuščajo izkoriščanje, trpljenje in ponižanje tako tistih, ki obleke delajo kot tistih, ki te obleke prodajajo. Vse ovito v lažni blišč in spakovanje na selfijih. Zdi se, da je vse kot zakleto, začarano v peklenski krog potrošništva. Mase ljudi, napojene z bebavimi reklamami, gnane s histerično glasbo kot trop obupanih k sebi tiščijo kose blaga, ki jih bodo nosili v svojem izpraznjenem življenju. Od reklame do trgovine, od nakupa do smeti – brez pristnega stika s prodajalci, obleko ali samim sabo. Hitenje, norenje in vzhičenost prikrivajo odsotnost smisla.
Človek je več. Zmoremo več, vendar le, če se povežemo in ne obsojamo, temveč si pomagamo. Namesto v supermarkete romajmo v naravo, na obisk k sosedu, kupujmo obleke tam, kjer vemo, kako so narejene. Dajmo več denarja za manj oblek.
Le tako vstanemo v suženjstvo zakleti.
Ekološko in pravično - obiščite ZELENO TRGOVINO.